თბილისი:
მანჩესტერი:
27-06-2015, 20:33
ავტორი: RojoDiablo,
ნანახია: 2437,
კომენტარები: 5
კრიზისი "მანჩესტერ იუნაიტედში"
"მანჩესტერ იუნაიტედის" კრიზისული მდგომარეობის განხილვა.
კრიზისი
"მანჩესტერ იუნაიტედი" ყოველთვის ითვლებოდა პრესტიჟულ და წარმატებულ კლუბად, კლუბად, რომელიც შემტევ ფეხბურთს თამაშობს. გუნდის მოთამაშეებმა და ხელმძღვანელობამ მთელი მსოფლიოს ირგვლივ უამრავ ადამიანს შეაყვარა თავი. თუმცა, ახლა დგას საკითხი, ხომ არ გაილია კლუბის დიდება გასულ ორ წელში?

სერ ალექს ფერგიუსონი 25 წლის განმავლობაში "მანჩესტერ იუნაიტედის" წარმატების ქვაკუთხედი იყო. შოტლანდიელს შეეძლო გუნდი აეშენებინა აკადემიის მოთამაშეებისგან, ან შეეძინა ფეხბურთელები საზღვარგარეთიდან თუ ეს აუცილებელი იქნებოდა. მაგრამ კლუბის ტრადიციებს ყოველთვის ინარჩუნებდა, შემტევი სტილის მიმდევარი და საკუთარი ფეხბურთელების აღზრდის გარანტორი იყო. სერ ალექსი მრავალი წლის განმავლობაში ახალგაზრდების პროგრესისა და წარმატების შთამაგონებელ წყაროს წარმოადგენდა. ასევე იცოდა კლუბის ახალწვეულებთან მუშაობა. სხვათაშორის, ზოგიერთი მათგანი ჯერ კიდევ აძლევს კლუბს სარგებელს.

გარი პალისტერი და რონი იონსენი, იაპ სტამი და ნემანია ვიდიჩი - ესენი არიან მოთამაშეები, რომლებიც გუნდის ძირითად შემადგენლობაში წარმატებით გამოჩნდნენ მიუხედავად იმისა, რომ იქ სტივ ბრიუსი, ჯონ ო'ში და რიო ფერდინანდი იყვნენ. გუნდის წარმატება შენდებოდა ისეთ მოთამაშეებზე, როგორებიც გიგზი, სქოულზი, ბატი და აკადემიის სხვა კურსდამთავრებულები იყვნენ. მაგრამ არ უნდა დავივიწყოთ კანჩელსკისი, ინსი, შარპი, კანტონა. ხოლო თუ 10 ან უფრო მეტი წლით უკან წავალთ, დაინახვთ, რომ მაშინ ჯერ კიდევ ახალგაზრდა სილვესტრი, რონალდუ და ვან ნისტელროი გუნდის გულის ნაწილი იყვნენ.

თუმცა ფერგიუსონიც კი უშვებდა შეცდომებს სატრანსფერო ბაზარზე. ისეთი ფეხბურთელების გახსენება რად ღირს მარტო, როგორიც კლებერსონი, ჯემ ჯემბა, იორდი კროიფი და ბებე არიან. შესაძლოა, ირონიაა, შესაძლოა დასტური, მაგრამ 2007/08 წლების სეზონის ჩემპიონთა ლიგის ფინალურ მატჩში სამმა ყველაზე ძვირადღირებულმა შენაძენა (ნანი, ანდერსონი, ჰარგრივსი) მხოლოდ პენალტების სერიაში მიიღო მონაწილეობა.

წავიდა თუ არა სერ ალექსი შესაფერის დროს? იქნებ გააცნობიერა, რომ დიდი მოთამაშეების ეპოქამ უკვე ჩაიარა? ფერდინანდი, ვიდიჩი, ევრა, სქოულზი. აუცილებელი იყო დიდი გადაწყობა? ასე არ ვფიქრობ. ის ვერ დატოვებდა თავის შვილებს, რომელთაც "სიტის" ფანები დასცინებდნენ, რომ ტიტული მოუგეს, თუნდ მხოლოდ ბურთების სხვაობით. შესაძლოა, ვან პერსიზე დახარჯული 24 მლნ. ფუნტი გუნდს კვლავ დაეხმარა პრემიერ ლიგის მოგებაში.

ალექს ფერგიუსონის ტრიუმფალური წასვლის შემდეგ ესტაფეტა დევიდ მოიესს გადაეცა, შემდეგ კი ლუი ვან გაალს. ფერგიუსონთან ერთად წავიდნენ მისი დამხმარებიიც. შეიძლება, დევიდ მოიესის დანიშვნა "იუნაიტედის" მთავარი მწვრთნელის პოსტზე არ იყო მართებული, მაგრამ ეს ფერგის არჩევანი იყო. მოიესის დამხმარე "იუნაიტედში" გახდა სტივ რაუნდი, რადგან ხალხმა, რომელთაც კლუბის ისტორია იცოდნენ (მაიკ ფელაინი, რენე მალესტინი) კლუბი დატოვეს.

კრიზისი "მანჩესტერ იუნაიტედში"


თუ რუნისა და კერიკს მოვაშორებთ შემადგენლობას, ვინღა დარჩება ისეთი, ვინც იცის, რა არის ჩემპიონთა ლიგაზე გამარჯვება? ვის ეცოდინება რას ნიშნავს კლუბის ტრადიციები და "იუნაიტედის" ფეხბურთელობა? რა თქმა უნდა, დროის მსვლელობასთან ერთად ლუი ვან გაალმა გუნდში ავტორიტეტი მოიპოვა, მაგრამ შემტევი ფეხბურთის პერიოდი უკვე გავიდა. ადრე, მიუხედავად სწრაფი გოლისა, გუნდი მატჩის ბოლომდე აგრძელებდა მოწინააღმდეგის ზეწოლას, თანაც ბურთის ფლობაზე აქცენტის ჯიუტად გაკეთების გარეშეც. რუნი - ჩვენი კაპიტანი და ლიდერია, მაგრამ არის კი გუნდში სხვა ასეთი მოთამაშე? სმოლინგი? ჯონსი? შეიძლება, მომავალში გახდნენ ასეთები, მაგრამ ახლა ძალიან შორს არიან გარი ნევილისა და როი კინისგან, რომელთაც ნებისმიერ დროს შეეძლოთ მატჩის მიმდინარეობის შეცვლა.

ალბათ, "მანჩესტერ იუნაიტედი" ამ ზაფხულსაც დახარჯავს ბევრ ფულს ტრანსფერებზე, მაგრამ ახლა ეს აუცილებელია. დი მარიამ მასში ჩადებული ფინანსები ვერ გაამართლა, ფალკაო ნათლად ჩაფლავდა და აჯობა კი ერერამ თავის თანაგუნდელებს? "იუნაიტედის" რამდენი გუნდი მოხვდებოდა "ჩელსის" პირველი გუნდის შემადგენლობაში? ალბათ, უეინ რუნი - ერთადერთი კანდიდატია. კლუბმა ფულის ჭკვიანურად ხარჯვა და ახალგაზრდებისთვის შანსის მიცემა უნდა ისწავლოს. მაკნეირი - ძალიან ხარისხიანი მოთამაშეა, ასევე ტომ ტორპი - მას შანსი აუცილებლად უნდა მისცემოდა.

ნებისმიერი გუნდი, სადაც თამაშობენ ვალდესი, როხო, ოტამენდი, დი მარია, კავანი და გიუნდოგანი გრძნობს თავს ისე, როგორც "მანჩესტერ იუნაიტედი", ან შეიძლება, ასეთი გუნდი უფრო "მანჩესტერ სიტის" ჰგავს? კლუბს, რომელიც ჩემპიონის ტიტულის "შეძენაში" უფრო დებს ინვესტიციას?

სინამდვილეში, ინვესტირება აუცილებელია, მაგრამ ეს სწორად უნდა გაკეთდეს. დეპაი - დიდი პოტენციალის მქონე ახაგალზრდა ფეხბურეთელია; კლაინი შესანიშნავი შენაძენი იქნებოდა. მაგრამ კლუბმა უნდა დაიტოვოს უილსონი, პერეირა, ჯონსი, სმოლინგი, შოუ და ზემოხსენებული მაკნეირი იმისთვის, რომ მათ ირგვლივ აშენდეს გუნდი.

წყარო: retrounited.com
სტატიები
5 კომენტარი
№1
ავტორი: A.HERRERA
27 ივნისი 2015 21:00
  • სიახლეები: 80
  • კომენტარები: 464
მაგარი სტატიაა და როგორც მივხვდი ახალგაზრდების, კლუბის აღზრდილების მნიშვნელობაზეცაა საუბარი. სერ ალექსი ალბათ ერთადერთია, რომელმაც ასე კარგად გამოიყენა კლუბის რესურსი და ახალგაზრდებით დააკომპლექტა კლუბი. დღეს ალბათ შეუძლებელია წარმატების მიღწევა მხოლოდ კლუბის აკადემიის რესურსით. შეიძლება ნაწილობრივ შეავსო გუნდი ახალგაზრდებით, მარა მაქსიმუმ 1–2 ფეხბურთელს მიეცეს მაგის შანსი. ფეხბურთელსაც გააჩნია მარა, დღეს წარმატების მიღწევა ბევრს გაუჭირდება. მე ვფიქრობ, რომ აუცილებლად გვჭირდება პრემიერ ლიგის მოგება, რომ ისევ დავანახოთ მსოფლიოს ჩვენი ძალები. ჩემპიონთა ლიგასაც დიდი მნიშვნელობა ექნება მომავალ წელს და იმედი მაქვს ეს ერთ წლიანი პაუზა ევრო ტურნირების გარეშე უფრო მოტივირებულს გახდის მოთამაშეებს, მთლიანად კლუბს და ნახევარ–ფინალში მაინც გავალთ. ყველაფერთან ერთად მგონია რო არასწორი სატრანსფერო პოლიტიკა გვაქვს. უაზროდ ისვრიან დიდ თანხებს და გაშვებაზე რო დგება საქმე უფასოდ ან ფაქტიურად უფასოდ უშვებენ ფეხბურთელს. მოკლედ დიდი იმედებით ვუყურებ მომავალ წელს და იმედია მოლოდინი გაამართლებს.
0
№2
ავტორი: RojoDiablo
27 ივნისი 2015 21:20
  • სიახლეები: 7071
  • კომენტარები: 8687
საერთოდ, ავტორი კონკრეტულს არაფერს ამბობს და სწორიცაა ალბათ, რომ ამას განსახიველ თემად ტოვებს. სანახაობრივი ფეხბურთი შარშან დავკარგეთ. ამას სანახაობრივი ფეხბურთის დაკარგვა რომ ერქვას მარტო კიდევ კარგი იქნებოდა, მაგრამ შარშან გვქონდა თამაში, რომელშიც არავინ იცის რა ხდება, დაულაგებელი სქემები და დიდ მატჩებში (და არა მარტო) გუნდის უსუსურობის მომსწრენი გავხდით. წელს დაგვიბრუნდა სქემა, დაბრუნდა გეგმა, მაგრამ არ დაბრუნდა შესრულება, დასრულება. ერთის ბურთის გორაობა კარგია, როცა ბოლომდე მიგყავს საქმე, მაგრამ როცა უაზრობამდე მიდიხარ ბოლოს, სულერთი არაა?

ახალგაზრდებისთვის შანსის მიცემამდე უკეთესი იქნებოდა ჯერ ვინმე გვეყიდა, ვინც აქ და ახლა მოაგვარებდა პრობლემას და არ იქნებოდა სახვალიო. ვნახოთ, 3 დღეში დაიყება ციებ-ცხელება.
0
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
If You Can't Support Us When We Lose, Don't Support Us When We Win
№3
ავტორი: kantona-7
27 ივნისი 2015 22:22
  • სიახლეები: 0
  • კომენტარები: 1326
კაი სტატიაა ნამდვილად და მეც ვეთანხმები ყველასრო შანსი უნდა მიეცეთ გუნდის ღზრდილებს თუმცა ყველას ერთად ვერმისცემ შანსს და ნელ ნელა უნდა შეაჩვიო. ასერომ მაინც საჭიროა სატრანსფერო პოლიტიკა და მარტო გუნდის აღზრდილებით ვერაფერს გახდები. და კიდევ ეს მინდა დავწერო,ბაბუ გენია იყო და სხვა ვერავინ ვერასდროს შეძლებს მისნაირ შედეგებს ვერასდროს!!! manunited manunited
0
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ GGMU
№4
ავტორი: Goginashvili777
27 ივნისი 2015 23:10
  • სიახლეები: 425
  • კომენტარები: 1577
მე არ ვეთანხმები :) kantona-7,
არანაირად არ არის იმის დრო ახლა, რომ ვიღაცამ შანსები გამოიყენოს და ექსპერიმენტები ვატაროდ. მე3 სეზონი უტიტოლოდ ? ძალიან მტკივნეული იქნება.
0
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ რასაცა გასცემ შენია! , რაც არა ხო ისედაც შენია smoke
№5
ავტორი: GeorgeBest
28 ივნისი 2015 01:56
  • სიახლეები: 1729
  • კომენტარები: 12134
ვფიქრობ ფერგი კარგ დროს წავიდა, სიტუაცია ისეთი იყო გრანდებსაც ახალი მწვრთნელები ჰყავდათ და სხვა სიტუაცია იყო, გუნდში პრობლემები ყველა ვარიანტში იქნებოდა, ფერგის წასვლის მერე კრიზისი გარდაუვალი იყო

არჩევანში შეცდნენ მაგრად. ახალგაზრდები გვყავს და ახალ სახეებსაც იმატებენ, რამდენიმეს იმედი უნდა გვქონდეს
0
ინფორმაცია
ჯგუფ სტუმარი-ის წევრებს არ აქვთ კომენტარის დატოვების უფლება.

ავტორიზაცია

მომდევნო მატჩები

შემოგვიერთდი

წინა მატჩები

პრემიერ ლიგა

ჩამოშლა

შემოგვიერთდი

ყველა უფლება დაცულია

© MANUTD.GE 2012

Top